(Video) “Jiwα kau kentαl dik bila balik rumah nanti..” Gelαgαt Pelajar Sekolah Main Air, Undαng Tawa

Zaman kanak-kanak merupakan fasa aktif dan pelbagai kare’nah yang dilakukan sehingga mengundang ta’wa mahupun ma’rah.

Sebagai ibu bapa, kesabaran yang tinggi diperlukan untuk menjaga mereka ini dek setiap orang mempunyai ka’renah masing-masing.

Sama juga dengan situasi ini, yang dikongsikan oleh seorang pengguna Tiktok bernama, @sobrihasmuni.

Menerusi video tersebut, ia dapat dilihat seorang pelajar sekolah dilihat seronok bermain air di kawasan lopak air di hadapan sekolahnya.

Selain itu, ia jelas menunjukkan bahawa pakaian sekolahnya habis basah dek bermain air itu.

Lebih melucukan, gelagat seorang lagi pelajar perempuan yang berkemungkinan adalah kakana cuba menghen’tikan budak lelaki itu, yang sedang si’buk bermain air.

Pada akhir video itu, si kakak itu akhirnya menga’lah apabila pelajar lelaki langsung tidak melayannya.

Manakala, warganet tertanya-tanya apakah reaksi dari si ibu kepada anak itu selepas melihat keadaa anaknya, yang basah ku’yup.

Hasil perkongsian itu, ia berjaya meraih tontonan sebanyak 647.7K, 31.5K tanda suka dan lebih 1K komen.

Manakala hasil tinjaun di ruangan komen, rata-rata netizen terhibur dan meninggalkan pelbagai komen dan pendapat.

@Fareight: jiwa kau ken’tal dik bila balik rumah nanti

@Muhd Safiy: Ini la yg kita mahukann nnti memori ni la yg sentiasa ingt

@May: teringat anak saya pernah buat peran’gai camni ..main hujan lebat kat sekolah .habis basah ..sejujurnya saya tak ma’rah pun masa tu ..jiwa anak² kan

@Angelina: kalau sy sbg.ibu,sy tak akan ma’rah anak klu main lopak atau main lumpur

@Niza Spears: tu mesti kakak die. sama la anak antie. kakak 9tahun.. handle adik kembar 2org krmt sekolah mcm tu la. last die kt dh la ibu jgn beranak la lg.

Sumber:

[1] Rujukan, HCL

[2] Gambar dan video, @sobrihasmuni

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.