(Video) “Sebulan kenal dah kahwin..” Wanita Ini Tekad Cerαi, Puncanya Buat Ramai Simpαti

Hidup berumahtangga merupakan impian setiap orang dan mengimpikan kekal hingga ke akhir ha’yat.

Namun, qada dan qadar telah ditetapkan oleh Allah SWT dan tiada siapa mampu mela’wan takdirNya, apabila jodoh tidak kekal lama.

Ungkapan sehidup dan sema’ti tidak lagi releven, dan kita sebagai seorang muslim harus pas’rah dan belajar daripada kega’galan rumahtangga yang lepas.

Sama juga yang terjadi kepada seorang wanita ini dan dikongsi oleh seorang pengguna Tiktok, bernama @narat714.

Wanita itu dikenali sebagai Fatih, ianya bermula apabila dia mengambil keputusan untuk berkahwin dengan seorang lelaki kesukaannya selepas sebelum berkenalan.

Katanya, dia meluahkan rasa ke’sal selepas mengetahui perangai suaminya itu selepas mendirikan rumahtangga.

Dia membayangkan semuanya indah belaka selepas berkahwin tetapi lain pula jadinya.

Menerusi video itu, suaminya itu kerap kali membandingkan dirinya dengan wanita lain.

Antara faktor lain, suaminya itu tidak pernah bertanyakan keadaan semasa isterinya, walaupun sekali, sepanjang tinggal berjauhan (PJJ).

Sebelum ini, dia mempercayai bulat-bulat janji manis yang dijanjikan oleh suaminya dengan membimbing dirinya ke jalan lebih baik.

Selain itu, walaupun, aplikasi azan selalu berkumandang, dia tidak pernah suaminya menunaikan solat.

Dan paling menge’jutkan apabila ditanya bila nak menunaikan solat, suaminya itu hanya belum bersedia lagi untuk menunaikan solat.

Dek tidak tahan lagi dengan situasi rumahtangga sebegitu, dia tekad untuk menfailkan ce’rai, walaupun suaminya itu terus menya’kiti hati dan perasaannya, selepas mengetahui tin’dakannya itu

Video itu boleh ditonton seperti berikut:

Perkongsian itu berjaya meraih tontonan sebanyak 799.1 K, 55.9 K tanda suka dan 4.2 K komen.

Hasil tinjaun di ruangan komen, rata-rata netizen turut berse’dih dengan apa yang menimpa Fatih dan pelbagai reaksi ditinggalkan di ruangan komen.

@Ikhmal Steady: Ntah laa aku pun x fhm lelaki jenis mcm ni.. lps tu org baru la yg kne hadap tr@uma la, ape la..

@bebibooo: Melam’paunya sampai nk body shaming masa bersama 🥺 awak cantik semoga awak kuat kenapa la org mcmni wujud

@ummilunais: at first place, tak solat. Rumahtangga ni bermula dari solat. Takpee sayang you deserve better and awak baik sangattt

Sumber:

[1] Rujukan, Oh My Media

[2] Gambar dan video, @narat714

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.