Ya Allah Berderau d4rah aku, Netizen Ger4m Lihat Budak Lari Melintas Jalan Tanpa Pengawasan Ibu Bapa

Dah banyak sangat kej4dian macam ni berlaku dan nampaknya ia masih berlaku. Kenapalah kita sebagai orang dewasa ni terlalu cuai sampai abaikan keselamatan anak-anak? Memang sekarang waktu yang sesuai untuk membawa anak-anak keluar berjalan dan bercuti selepas duduk lama dalam rumah akibat w4bak tetapi tolonglah sentiasa pantau tingkah laku anak-anak masa dekat tempat awam.

Ohmedia rasa geram sangat lepas tengok video satu rakaman dashcam apabila seorang budak ny4ris dil4nggar kereta selepas berlari melintasi jalan raya. Lebih menyakitkan hati apabila kanak-kanak itu tidak dipantau orang dewasa.

Kejadian itu dipercayai berlaku di Pantai Puteri Melaka dan ia mengvndang kem4rahan netizen. Mana pergi ibu bapa budak ni?

Tengoklah keadaan kereta yang banyak tu, sipi-sipi sangat budak tu nak kena l4nggar. Budak-budak ni memang sibuk dengan dunia mereka je, orang dewasa wajib pantau.

Ini apa yang berjaya dirakam, banyak lagi kecuaian macam ni berlaku sampai libatkan kem4langan dan kem4tian. Semoga apa yang berlaku ini jadi peringatan kepada kita yang dewasa untuk lebih berhati-hati. Apapun pemandu pemilik dashcam ni hebat sebab peka dengan keadaan sekeliling.

Apa pendapat anda? jangan lupa komen dan share!

Kredit: Facebook

Sumber: Oh media

Leave a Reply

Your email address will not be published.