Ini Penjelasan Nora Ariffin ke atas D4kwaan Dah Dua Tahun Kahwin & Paksa Suami ‘Tinggalkan’ Isteri Pertama

Baru sahaja mendirikan rumah tangga buat kali kedua, penyanyi Datuk Nora Ariffin terpalit dengan kontroversi panas yang turut membabitkan suaminya, Pensyarah Kanan Jabatan Fiqh dan Usul Universiti Malaya, Dr Rushdi Ramli, 55.

Nama Nora, 48, menjadi sebutan di media sosial selepas timbul d4kwaan mengatakan dia dan suami sudah berkahwin sejak dua tahun lalu.

Sebelum ini, menerusi sebuah portal, Nora memilih untuk tidak berkongsi tarikh perkahwinan mereka kepada umum.

Lebih mengejutkan, individu tersebut mend4kwa pemilik nama Wan Norafizah Ariffin telah meminta suaminya itu untuk mencer4ikan isteri pertama dengan hanya menggunakan kertas dan pen.

Pendedahan itu dibuat menerusi kiriman mesej yang dihantar kepada sebuah portal hiburan.

Nora bukan baru kahwin ya. Sudah dua tahun tapi katanya baru ‘dilamar’. Dia beritahu kepada umum kononnya baru dilamar apabila wajah suami baharunya itu k4ntoi dalam satu video percutian Nora ke Langkawi.

Hebat Nora berjaya men1pu satu Malaysia. Boleh tanya Nora sendiri, berani kerana benar.

Tidak ingin mengulas lanjut, pelantun lagu Secebis Harapan menafikan tuduhan itu dan menegaskan itu adalah fitn4h semata-mata.

Kiriman mesej pendek itu dihantar oleh Nora menerusi aplikasi WhatsApp. Astagfirullahaladzim.. Semua ini fitn4h, tidak benar. Ini saja statement dari saya.

Sebelum ini, Nora menerusi laman Instagram (IG) mengesahkan sah bergelar isteri kepada sahabat baik arw4h suaminya, baru-baru ini. Nora berkahwin dengan Allahyarham Johan pada 1992. Mereka dikurniakan empat orang anak iaitu dua lelaki dan dua perempuan.

Allahyarham Johan men1nggal dunia pada 24 Mac 2017 akibat ser4ngan j4ntung. Kemudian, pada 13 Disember 2019, Nora diduga pula dengan kem4tian anak keduanya, Muhammad Syakir Aliff yang ketika itu berusia 20 tahun.

Apa pendapat anda? jangan lupa komen dan share!

Sumber: Instagram @itsnoraariffin

Sumber: Apakes

Leave a Reply

Your email address will not be published.